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Monday, 13 January 2014
With Motorola Assist's latest update, you can now reply to texts with your voice while driving
GoDaddy, Microsoft focus on small businesses with Office 365 partnership
Imagine Finding Me: reencontrarte con tu yo del pasado mediante Photoshop
Francia 1977 y 2009
Imagine Finding Me es un proyecto de la fotógrafo Chino Otsuka en la que se incluye a si misma con su edad actual en fotos hechas en el pasado, un poco como forma de encontrarse con ella misma.
En Viralnova hay más fotos de la colección; también está disponible como libro.
(Vía Jaio Espía).
- Aquellos embarazosos años, Back to the future (en fotos) y Back to the future (en fotos), segunda parte, otros proyectos fotográficos que también buscan recordar el pasado.
via Microsiervos http://ift.tt/1aip7nL
Microsoft may preview Windows 'Threshold' in April, launch it in 2015
Airbus tortura las alas de un A350 hasta su límite de diseño, pero es por tu bien
¡Alas arriba!
Las alas de los aviones están diseñadas para ser flexibles porque esto las hace más resistentes y duraderas, igual que un junco que se tuerce con el viento para luego recuperar su forma mientras que una planta más rígida se puede partir.
Pero hay que comprobar la eficacia del diseño, y esto es lo que acaba de hacer Airbus con las alas del A350 construido para pruebas estáticas y que ya antes fue usado para probar la resistencia del fuselaje.
Según se puede leer en A350 XWB passes ultimate load wing test las alas fueron sometidas a cargas superiores en un 50 por ciento a las que el avión debe encontrarse en un uso normal. Con esta fuerza aplicada sobre ellas la punta de las alas sube hasta cinco metros.
Un conjunto de más de 10.000 sensores mide los esfuerzos que esta carga en las alas provoca en la estructura del avión, y los datos obtenidos se comparan con los obtenidos de los modelos por ordenador para comprobar si todo funciona como se espera.
Al mismo tiempo otro A350 está en Bolivia haciendo pruebas de altura en los aeropuertos de Cochabamba y La Paz, situados respectivamente a 8.300 y 13.300 pies sobre el nivel del mar, unos 2.775 y 4.450 metros respectivamente.
Los aeropuertos altos suponen un problema especial para el funcionamiento de los motores por la poca densidad del aire, así que toca poner a prueba los sistemas y los motores allí para ver que se comportan como está previsto y que el avión es capaz de sobrevivir a un fallo de un motor en el despegue y cosas así.
Entre el primer prototipo, que llevó a cabo el primer vuelo de un A350 en junio de 2013, y este, el tercer prototipo, acumulan ya más de 800 horas de vuelos de prueba en unos 200 vuelos.
Pronto se les unirá el MSN02, que acaba de salir del taller de pintura con una librea especial, y que es el primero que tiene un interior completo y que será el primero en volar con pasajeros en los primeros vuelos de larga distancia.
La librea del MSN02 hace referencia a la importancia de la fibra de carbono en su construcción
En total serán cinco aviones los que participen en el programa de pruebas para un total de unas 2.500 horas de vuelo; si todo va según lo previsto el A350 entrará en servicio en el último trimestre de este año con Qatar Airlines, su cliente de lanzamiento.
Diseñado para competir en el mismo segmento de mercado que los Boeing 787-9 y 787-10 y los 777-200 y 777-300 el A350 permite sentar diez pasajeros en cada fila de turista en lugar de los 9 del A330 o del 787.
Esto le permitirá transportar entre 270 y 350 pasajeros según la configuración que escoja cada aerolínea y el modelo de A350 del que se trate, ya que habrá tres variantes de este, con un alcance de entre 15.000 y 15.700 kilómetros a plena carga.
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/aerotrastorno/airbus-tortura-las-alas-de-un-a350-hasta-su-limite-de-diseno.html
Twitter's web look refreshed to match your phone
Google acquires Nest for $3.2 billion, pledges to continue support for iOS apps
Just Mobile unveils its fine-point capacitive stylus, expands dock and battery lineup
HTC confirms One X and X+ won't be upgraded to Android 4.3 or higher
Una semana para que despierte la sonda Rosetta
Dentro de una semana, a las 10:00 UTC del 20 de enero de 2014, la sonda Rosetta de la Agencia Espacial Europea está programada para salir del estado de hibernación en el que lleva desde el 8 de junio de 2011.
Si todo va según lo previsto Rosetta, que en esos momentos estará a unos 820 millones de kilómetros de la Tierra, comenzará activando sus seguidores de estrellas y frenando su rotación para luego, una vez que la sonda determine su posición en el espacio, apuntar su antena hacia la Tierra y comenzar a transmitir sus señales.
El proceso de salir de hibernación y determinar su posición le llevará varias horas, de forma que esa señal debería ser recibida en el ESOC, el Centro Europeo de Operaciones Espaciales, entre las 17:30 y las 18:30 UTC, y allí estaré para contarlo en directo.
Mientras tanto, aún estás a tiempo de participar en el concurso «Wake up, Rosetta», despierta, Rosetta en inglés, que ha organizado la ESA.
Se trata de grabar un vídeo saludando a la sonda y subirlo a la página de Facebook de la campaña antes del 20 de enero a las 17:30 UTC.
Los diez vídeos más populares serán transmitidos al espacio con 20.000 vatios de potencia hacia Rosetta, mientras que sus autores recibirán una bolsa con regalitos de la ESA; dos de ellos serán invitados al ESOC en noviembre de 2014 para la celebración del aterrizaje de Philae, el módulo de aterrizaje de Rosetta, en el cometa 67P/Churyumov–Gerasimenko.
Será la primera vez en la historia que una sonda espacial aterrice en el núcleo de un cometa, lo que para mi convierte a Rosetta en, como poco, la misión espacial más interesante de 2014.
Puede seguir las andanzas de Rosetta en su blog y en Twitter como @ESA_Rosetta; la salida de hibernación usa la etiqueta #WakeUpRosetta.
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/una-semana-para-que-despierte-sonda-rosetta.html
PayPal starts testing seamless online store checkouts
EU wants to know if US studios' TV deals restrict pan-European viewing
Samsung Galaxy Note 3 begins Android 4.4 KitKat rollout in Poland
Facebook increases focus on 'conversations' with purchase of Branch and Potluck
GameFace Mark IV: The other VR headset at CES 2014 (hands-on)
Days Asynchronous Photo Diary Launches Version 2.0 With Easier Discovery And Sign-Up
A little over six months ago, TechStars-backed Wander launched a photo-sharing app called Days, which asked you to think of photo-sharing in a totally different light. Instead of sharing a single photo in real-time, Days compiled a number of photos (none of which were edited or filtered or beautified) into one photo-package, meant to be shared the next day.
Today, Days v2 arrives with a number of new features and design changes to make the asynchronous photo-sharing service even better.
When Days originally launched in May, founder Jeremy Fisher wanted the experience to be more immersive than an Instagram-style sharing app.
Instead of doctoring up a single photo that ends up in a long stream of random moments from random people, Days was meant to give users a window into the real everyday lives of their friends and family.
Turns out, Days isn’t just about sharing with the ones you love, as users are growing increasingly interested in seeing the Days of total strangers. That said, Days v2 adds a Discover tab that helps you find people outside your usual social graph, along with hashtag search and clickable @mentions.
Days also now has a view count, letting users see how many of their followers have interacted with their content.
But what about people who have yet to download Days? According to Fisher, the onboarding process was a real deterrent to people who wanted to use the app the moment they heard about it. Because of this, Days has revamped the on-boarding process to allow for optional signup.
The update also brings an important change to Days’ Gif feature. Originally, Days strung together photos that were taken within ten seconds of each other to create a cute little gif. Now, users can remove individual frames from GIFs, just in case there happens to be one bad photo in a string of awesome ones.
Fisher is keeping mum about active users currently on the platform.
Days Version 2 is available now in the App Store for free.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/qTCmKJMO3hM/
Redesigned Chevy Corvette Stingray Is Car of the Year
UK carrier O2 dropping its mobile wallet service after less than two years
Ellas también pilotan
Primera mujer comandante de Iberia en vuelos de largo radio
vs.
¿Por qué no hay más mujeres piloto de aerolínea?
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/aerotrastorno/ellas-tambien-pilotan.html
Facebook Acquires Branch Media To Lead New “Conversations” Group
It looks like Facebook has acquired Branch Media, the startup behind conversation service Branch and link-sharing service Potluck.
Co-founder Josh Miller made the announcement on Facebook. He said his team will be forming a new Conversations group, which will be based in New York City, “with the goal of helping people connect with others around their interests.” He added, “Although the products we build will be reminiscent of Branch and Potluck, those services will live on outside of Facebook.”
The post is light on details (Miller said he’s currently on vacation and is only posting now because he “was tipped that the story was going to leak”), but The Verge is reporting that the price was $15 million. I’ve reached out to Facebook for more information and will update if I hear back.
Branch Media’s investors include Obvious Corp., Lerer Ventures, Betaworks, SV Angel, and others.
via TechCrunch » Startups http://ift.tt/1ce2e1g
Report: Microsoft to Release a Windows Overhaul Next Year
SimCity getting offline mode 'soon,' aims to fix long-broken relaunch
After Founder Leaves, UK M-Commerce Startup MobiCart Is “Restructured” By Get2Volume, Moves To Singapore
After what looked like a messy boardroom fallout, which in turn saw founder and then CEO Wladimir Baranoff-Rossine win his case for “constructive” dismissal, we appear to finally have closure on this chapter of the MobiCart story. The UK m-commerce startup has announced that it’s received investment — first touted as an acquisition but now being billed as “restructuring” — by Asian incubator Get2Volume.
The move will also see the company relocate to Singapore, where its new investor is based, while Get2Volume’s Claire Mula and Geogy Zachariah will now head up MobiCart’s product execution, and technology, respectively.
Mula and Zachariah previously built Mobicart partner company Sprooki, which is described as providing Asia’s largest malls and leading retailers with a white-label location-based retail system to help them win more customers.
MobiCart says it’s also bolstered customer support — good news for the companies that rely on its m-commerce app building solution, after that element of the startup went a tad wobbly in the midst of founder Baranoff-Rossine leaving.
MobiCart is a platform that enables businesses to build and manage an m-commerce store, either as a native app for Android or iOS, or as a HTML5-based Web app. Apps created by MobiCart can operate standalone or tie into an online retailer’s existing website. Along with its storefront-builder, the MobiCart platform is underpinned by an ecosystem for extensions written by third-parties.
One of its most direct competitors is Germany and Palo Alto-based Shopgate. In a further twist to the MobiCart story, after winning his case against the company he founded, covered first here on TechCrunch, Baranoff-Rossine was recruited by Shopgate as its COO, a role he currently holds.
Prior to funding from Get2Volume, MobiCart had raised almost $1 million from Northstar Ventures-managed Finance for Business North East Proof of Concept Fund, and the Yorkshire Association of Business Angels, as well as receiving backing Baranoff-Rossine.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/V8FEJipT058/