Total Pageviews

Monday, 18 November 2013

Firefox previews near-final Australis interface with curved tabs, streamlined controls



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/vbXJMULoOCE/

If you're reading this, you're an early adopter



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/wNMD-cJanAU/

Engadget is getting a whole lot bigger: profiles, forums, product database, and so much more!



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/8xwJjXhm-PA/

Google to pay $17 million as a penalty for unauthorized web tracking in Safari



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/XUV50WYftIo/

La sonda MAVEN ya viaja rumbo a Marte

Lanzamiento de la MAVEN


Tras un lanzamiento perfecto a cargo de una primera etapa Atlas V y una segunda Centaur la sonda MAVEN de la NASA viaja ya rumbo a Marte, aunque el cierre de la administración de los Estados Unidos estuvo a punto de causar un retraso en su lanzamiento.


Su objetivo es estudiar la atmósfera de nuestro vecino, en especial por qué la ha perdido, algo que interesa mucho a los científicos y que en realidad nos debería interesar mucho a todos ya que tenemos muchas evidencias de que en el pasado remoto Marte se pareció mucho a nuestro planeta.



Para ello lleva a bordo tres conjuntos de instrumentos.


El Particles and Field Package, Paquete de Partículas y Campo, construido por el Laboratorio de Ciencias Espaciales de la Universidad de California en Berkley, monta seis instrumentos que medirán el efecto del viento solar en la atmósfera marciana a través del análisis de distintos tipos de partículas y del campo magnético asociado.


El Remote Sensing Package, Paquete de Sensores Remotos, construido por el Laboratorio de Física Atmosférica y Espacial de la Universidad de Colorado, lleva un espectrómetro ultravioleta que medirá las características de la parte superior de la atmósfera y la ionosfera marcianas.


Finalmente, el Neutral Gas and Ion Mass Spectrometer, el Espectrómetro de Gases e Iones Neutros del Centro Espacial Goddard medirá la composición y los isótopos de los gases e iones neutros presentes en la atmósfera marciana.


Durante su viaje tendrá que realizar cuatro maniobras de ajuste de trayectoria, y si todo va según lo previsto llegará allí el 22 de septiembre de 2014.


Por de pronto sus paneles solares están ya desplegados y generando energía para mantenerla en funcionamiento y cargar sus baterías.


Impresión artística de MAVEN en órbita

Impresión artística de MAVEN en órbita alrededor de Marte - NASA


Se puede seguir su cuenta en Twitter, @MAVEN2Mars, para no perderse detalle de sus andanzas.


# Enlace Permanente







via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/sonda-maven-ya-viaja-rumbo-a-marte.html

Nokia Lumia 2520 tablet reaches Verizon on November 21st for $500 contract-free



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/sJBdyno1il8/

Goodreads on Kindle Fire OS (hands-on)



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/DykEvGjXovE/

Sony Testing Defective PlayStation 4 Devices



via Tech http://feeds.mashable.com/~r/mashable/tech/~3/9v2yaYwSlaQ/

Honda starts testing Walking Assist device in large-scale US trials



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/PwEZkeP-3Kc/

MLB and NFL endorse legal battle against Aereo, threaten to limit sports broadcasts



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/8of4yOkhDWo/

El hombre que descubrió patrones matemáticos donde antes no los había


Esta absolutamente cautivadora y tierna joya documental sobre Benoît Mandelbrot, padre de los fractales es capaz de condensar en unas pocas frases y cuatro meros minutos toda una ciencia, un arte y un concepto que todavía mantienen fascinada a físicos, matemáticos y artistas de todo el mundo.


La entrevista la grabó Errol Morris poco antes de que el venerable matemático falleciera en 2010, a los 85 años.


La «B.» de Benoît B. Mandelbrot significaba –apropiadamente– Benoît B. Mandelbrot.


(Vía Kottke.)


# Enlace Permanente







via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/hombre-descubrio-patrones.html

How the Collapse of Nokia Is Igniting Europe's Next Silicon Valley



via Tech http://feeds.mashable.com/~r/mashable/tech/~3/PV7ljL1Kp5o/

Office Remote for Windows Phone steers presentations from across the room



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/1wsA62ErUY4/

Boeing lanza el 777X

Impresión artística de las dos variantes del Boeing777X

Impresión artística de las dos variantes del Boeing777X - Boeing


Aunque ya se hablaba desde hace algún tiempo del Boeing 777X, una versión modernizada del 777 que aprovecha desarrollos hechos para el 787 como por ejemplo su ala de materiales compuestos que servirá como base para el diseño de la del 777X, Boeing acaba de confirmar su lanzamiento hoy mismo.


Además lo hace con pedidos en firme para 259 aviones por parte de aerolíneas como Emirates, con 150 unidades, Etihad Airways con 25, Lufthansa con 34, y Qatar Airways con 50, tal y como se puede leer en Boeing Launches 777X with Record-Breaking Orders and Commitments .


En total, son 95.000 millones de nada a precio de catálogo, aunque lo más probable es que todas estas aerolíneas, en especial Emirates, que también acaba de comprar 50 Airbus 380 para añadir a su flota, hayan recibido algún descuento que otro.


Boeing 777-9X

El 777-9X es con diferencia la más popular de las variantes del 777X - Boeing


Boeing dice que el 777X gastará un 20 por ciento menos de combustible que los 777 actuales y que sus costes de operación serán menores en un 15 % que los de estos y un 10 por ciento inferiores a los de los aviones comparables de la competencia.


Tendrá dos variantes, el 777-8X, que podrá llevar unos 350 pasajeros en rutas de hasta 17.200 kilómetros, y el 777-9X, con capacidad para unos 400 pasajeros en rutas de hasta 15.200 kilómetros.


Por ahora los pedidos se decantan claramente por la segunda variante, con 216 frente a las 43 que acumula el 777-8X.


El 777-8X compite por el mismo sector de mercado que el Airbus A350-1000, mientras que según Boeing el 777-9X hoy por hoy no tiene competidor en el mercado, aunque Airbus podría optar por crear una versión alargada del A350 para ello.


Boeing espera comenzar la producción en 2017 para una entrada en servicio en 2020.


(Vía Airport Spotting Blog).


# Enlace Permanente







via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/aerotrastorno/boeing-lanza-el-777x.html

Recon reworks its heads-up display tech with the Snow2



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/MYtSvvgqjDk/

The Grim Secret Behind Qatar's Lavish New Stadiums: Human Rights Abuse

Sling overhauls its TV-streaming app for iOS, adds Roku channel; Windows 8.1 app planned for December



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/e1XAcXYWHcI/

Marissa Mayer: Yahoo will encrypt all user data by early 2014



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/hWi6ILExIkw/

Qualcomm's Buttonless Toq Smartwatch Slated for Dec. 2 Debut



via Tech http://feeds.mashable.com/~r/mashable/tech/~3/6Tw4Qred1I8/

Ask a Dev: What's 'Tap and Pay' in Android KitKat?



via Tech http://feeds.mashable.com/~r/mashable/tech/~3/12O0Eib3abU/

Sony mulled an all-touch PS4 controller before settling on the DualShock 4



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/L05azCuD9PE/

Shelved Android Code Hints That Way Better Camera Apps Are Coming

Xbox One vs. the PlayStation 4: A battle over services, not chips



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/ff3FJ4jZl5U/

El teléfono móvil se perfecciona como medidor de la actividad física

mgvBMDj.jpg

Clic para ampliar.


La de arriba es una comparación no científica entre utilizar aplicaciones móviles para medir la actividad física en el iPhone 5s (en rojo) y utilizar el accesorio FitBit Zip (en azul) que sirve para eso; cuando lo llevas encima, claro.


Vistas las diferencias mínimas entre las mediciones que hace FitBit Zip y las que hace un iPhone 5S con el coprocesador de movimientos M7 parece que definitivamente y más pronto que tarde el teléfono móvil va a ser suficiente para medir la actividad física, mientras que los accesorios y pulseras diseñados para tal fin serán innecesarios y quedarán tan obsoletos como las agendas de teléfono.


Otro ejemplo de lo anterior es el completo conjunto de aplicaciones diseñadas para medir la actividad física incluidas en el Samsung Galaxy Note 3.


Wicho no está de acuerdo conmigo, lo que es fenomenal porque significa que antes o después nos tomaremos unas cervezas pagadas por uno de los dos. Pero en mi opinión tampoco es de extrañar que vaya a suceder así porque al fin y al cabo el teléfono móvil ya puede reemplazar prácticamente cualquier gadget de uso cotidiano: cámaras de fotos y cámaras de vídeo compactas; navegadores GPS, despertadores, agendas; videoconsolas, reproductores de música y de vídeo portátiles,...


Por cierto que precisamente la aplicación Moves en su versión 2, que acaba de salir, hace ahora uso del procesador M7 del iPhone 5S, lo que supone menor consumo de batería y mayor precisión en el registro de los movimientos.


# Enlace Permanente







via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/gadgets/telefono-movil-medir-actividad-fisica.html

LeCab Raises $6.8 Million To Take Over The French Market Before Uber Does

8493583277_3360dc45ac_b

French startup LeCab announced that it has raised $6.8 million (€5 million) in Series B funding. The company operates a black car service that is very reminiscent of Uber - but it works a bit differently and bets on premium services. It didn't disclose who invested in this traditional equity round as there is a non-disclosure agreement.


“All I can say is that they all have a similar profile,” founder and CEO Benjamin Cardoso told me in a phone interview. “They are 40-something French entrepreneurs who created their startups around 10 years ago,” he continued.


Many usual suspects fit the bill. For example, Meetic founder Marc Simoncini, Vente-privee founder Jacques-Antoine Granjon, Free founder Xavier Niel or PriceMinister founder Pierre Kosciusko-Morizet could be involved.


When it comes to so-called black car services, the French market is still wide open. Most services are only available in Paris and everything is very fragmented, with traditional cabs sill leading the way. Chauffeur-privé, SnapCar, Allocab, Voitures Jaunes, Uber and LeCab are all competing for the mindshare.


As this industry is a very capital-intensive one, the money will be used to expand LeCab's services. Contrarily to Uber, LeCab isn't a network that connects drivers with customers - it directly operates its Peugeot 508. It hires and trains the drivers. “We consider that we don't have any real competitors,” Cardoso said.


After saying where you want to go, LeCab provides a fixed price that doesn't vary with the traffic. The company knows where all of its drivers are and can redirect drivers in real time. Reliability is the key element to convince professional customers.


Every car comes with an iPad. This week or next week, the company plans to release an update for its iPad solution. Users will fine a complete infotainment solution to view the car on a map, access movies, newspapers and more directly from the backseat. The idea is to provide the same kind of system that you find on a plane.


The company wants to reach 350 cars before the end of the year, and a thousand cars next year. Moreover, LeCab plans to hire senior executives now that it has more cash. “We want to attract experts in their areas in order to bring LeCab to the next growth level,” Cardoso said.


For now, thousands of people use LeCab every day and the company has 70,000 active users (customers who ordered a LeCab over the past five months). Most of them use it more than once a month.


Previously, LeCab had raised $4.1 million (€3 million). But now is a good time for it to raise. In October, the French government said that black car services will have to wait 15 minutes before taking a customer as these new services would hurt traditional cab drivers. Nothing is set in stone yet.


“I think that there is a contradiction,” Cardoso said. “The government wants to support our business. At the same time, it wants to stay friendly with those people who are close to the government.”


(Photo credit: Maxime Bonzi)








via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/mSuYG5g51r8/

Watch NASA launch its Maven mission to Mars at 1:30pm (video)



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/AgOk1qIWfRs/

Ouya's new all-white console comes with double the storage



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/AxJ3LOWsFC8/

Atlas Ventures' Fred Destin Believes Funding Seed Stage Companies Is Like Falling In Love

freddestin

One of the best moments at our TC Boston Meetup + Pitch-off was an on-stage interview with Atlas Ventures' Fred Destin, a Belgium native now living in Boston and investing in super early stage startups.


To Destin, investing in an early stage company is never about the mathematics of the business model or any quantifiable prediction of success, but rather like falling in love.


“Within three minutes I know if I want to fund you, and within ten minutes I'll know if I want to fund your business,” said Destin. “It's like falling in love, and if you're good at what you do, you spend some time rationalizing yourself back down to a more logical state where you aren't acting on impulse.”


We discussed the advantages and challenges that befall startups in Boston, and Destin explained that Boston is one of the few startup ecosystems with any true diversity. With schools like MIT and Harvard next door, Boston is a great place to find experts in robotics, engineering, machine learning, and ecommerce.


“When you can mix different types of expertise, that's when interesting things start to happen,” said Destin.


Plus, Boston entrepreneurs will be able to tap into this talent pool for less cash up front and, in return, employ a more loyal worker for a longer period of time.


The biggest problem Boston startups have, says Destin, is modesty, and looking into the past. Boston entrepreneurs are never as bold about sharing their work, or being proud of it, as some SV startups, and are punished because of it.


Instead of focusing on revenue too early, or perfecting something before showing it off, Destin encourages startups in Boston to simply go for it, because the ecosystem is ready.








via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/kZOL4KghNzQ/

Goodreads and Second Screen integration finally hitting Kindle Fire HD and HDX



via Engadget RSS Feed http://feeds.engadget.com/~r/weblogsinc/engadget/~3/0QkyXvGxxVE/