Total Pageviews
Thursday, 15 August 2013
This is the Modem World: Hyperloop, we can do this
Gif.Me Is A Chrome Extension For Gif Storage… Because GIFS!
Gif.me is a new Chrome extension that allows users to store and share gifs they find on the internet with nothing more than a right click.
It’s wonderful.
The extension lets you right click on any gif, on any website, and choose the GIF ME option. From there, each gif is saved in a folder right in the browser window, with the option to view that gif or auto-copy the link to your clipboard. You can even tag various gifs to add a little organization to your Gif.me library.
Gif storage and organization isn’t something we all think about regularly, but I firmly believe that it should be.
Maybe you simply search for the right gif (with Giphy, potentially) at the moment you need it, or perhaps you bookmark your favorites as your trek along through the web. Maybe you even go so far as to save these gifs in a file on your computer.
Hell, you could even be a weirdo like me and save your favorite gifs in a macro application with shortcuts, so you can lay one out at the drop of the hat.
Long story short, if the above sounds like you (or you care about saving/sharing gifs at all) you should probably check out this Gif.me chrome extension. It essentially takes the same workflow as copying a gif (with the right click) but gives you the automatic option to save it as you do.
Plus, the gif URL stays exactly the same, giving credit where credit is due.
If you want to check out Gif.me, head on over here.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/B7y-Vb7twkI/
LG and Showtime join forces to help you contextualize 'Dexter,' 'Ray Donovan'
Razer announces the $79 Tartarus, a more affordable gaming keypad
El fútbol como estrategia económica visto de forma interactiva
Este artículo se publicó originalmente en Cooking Ideas, un blog de Vodafone sobre historias que «alimentan la mente de ideas».
¿Es mejor ser el que más tiene o el que menos necesita? ¿Es válido ganar a cualquier precio? ¿Es más satisfactorio tener una empresa con 10.000 trabajadores que factura 10.000 millones o una con 100 trabajadores que factura 200 millones? Todo depende de cómo se mire: a veces darle una vuelta a la forma de plantearlo te hace descubrir cosas interesantes.
Este asunto me lo recordó esta infografía interactiva que publicó Quadrigram con una evolución comparativa de los mejores equipos de la Champions League de la temporada pasada. Recordemos que en esa competición participan los campeones de la liga de cada país (también subcampeones y algún otro puesto extra para redondear). Como suele suceder en el mundo del deporte, en teoría cualquiera podría ganar la competición: tan solo hay que meter la pelotita más veces que el adversario entre los palos de la portería. Pero la realidad indica que esto raras veces es así.
Veamos el otro punto de vista: los clubes son por lo general empresas privadas; contratan a los mejores jugadores para conseguir más socios, vender más derechos de retransmisión televisivos y de paso toneladas de merchandising. A su vez los organizadores de las competiciones, como la FIFA, les pagan en función de las clasificaciones que consiguen, por no hablar de que jugar a nivel internacional supone a su vez más beneficios por patrocinios, retransmisiones, etcétera.
Pero, ¿qué sucede cuando se mira todo esto desde otra perspectiva? Si se tienen en cuenta los presupuestos de los clubes la cosa cambia. Por ejemplo, en 2012-2013 Real Madrid y FC Barcelona con unos 500 millones de euros eran los clubes con mayores presupuestos de Europa, pero la Champions League se la llevaron el Chelsea (campeón) y el FC Bayern Munich (subcampeón), que dedicaron a sus presupuestos unos 300-400 millones cada uno. En la imagen se puede hacer clic sobre cada equipo y ver cómo las líneas sinuosas se trasladan a posiciones en la clasificación desde el punto de partida económico, lo que permite rápidamente ver quién mejora y quién empeora.
Según esto, un equipo como el Apoel FC griego fue un claro triunfador: llegó a cuartos de final aun partiendo de las profundidades de los clubes más modestos y con menos dinero. En cambio otros como el Manchester United fracasaron miserablemente pese a estar entre los más millonarios.
La gráfica permite también comparar por años, de modo que se puede ver cómo han ido evolucionando los presupuestos y puestos clasificatorios de cada equipo en la última década. Es un curioso ejercicio valorar a cuánto sale cada puesto, ronda o la propia copa en sí. Pero, más allá de todo esto, queda un efecto final.
En general tanto en el fútbol como en otros deportes ser segundo no vale absolutamente de nada. Nadie recuerda el nombre del subcampeón del año pasado, ni de quién quedó segundo en la clasificación de la Fórmula 1 de la temporada 2011-2012 ni quién consiguió la medalla de plata en la carrera de los 100 metros de los pasados Juegos Olímpicos. A veces parece como si ser primero fuera lo único importante, y en ocasiones ciertamente que lo es. En cierto modo, la estrategia de algunos clubes de apostarlo todo y tirar la casa por la ventana podría parecer acertada, si se plantea el juego como un «todo o nada».
Por suerte siempre queda la magia del deporte: el hecho de que en ocasiones de nada valga el dinero o un presupuesto enorme, de que el débil gane al fuerte, del David derribando al Goliath. Algo que es más común en las ligas norteamericanas (baloncesto, béisbol) que en las Europeas, precisamente porque su formato fomenta la igualdad y la competitividad. Aquí, mientras tanto, nos quedaremos con las gestas épicas, que curiosamente son más épicas todavía cuando se producen, lo cual también tiene su encanto.
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/mundoreal/futbol-estrategia-economica.html
Mobile Rewards Startup Kiip Announces Strategic Investment From American Express Ventures
Kiip, a startup that allows brands to connect with consumers through mobile rewards and contests, says it has received a strategic investment from American Express Ventures.
The company raised an $11 million Series B last year and announced in January that ad holding company Interpublic Group (IPG) was part of the round. Given Kiip’s pitch for mobile rewards as a new kind of advertising, the IPG investment seemed natural.
As a strategic backer, American Express isn’t quite as obvious, but I could imagine Kiip expanding its commerce features over time. (The fund was launched specifically to back digital commerce companies.)
In his blog post about the deal, Kiip co-founder and CEO Brian Wong writes, “As Kiip expands into more verticals, becoming even more integrated into peoples’ lives beyond gaming, we have evolved beyond media and advertising into a company that builds value into every moment.”
I asked him about the size of the funding, but he declined to comment. He did offer a few more thoughts in the post:
With Kiip approaching its 3rd anniversary, and celebrating a series of wins, we are excited to announce our latest: an investment from American Express Ventures. They’ll be a part of our incredible roster of strategic investors and I am confident that our ecosystem will become even stronger as a result.
One of those recent wins? The fact that Kiip will power the rewards in Yahoo Japan’s mobile apps.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/kGtSKpRNl_U/
MapMyFitness improves Jawbone UP integration, adds Nike FuelBand support
Sprint launching exclusive 'glamor red' HTC One from August 16th for $199
Verizon shelves Wind and Mobilicity acquisitions, ponders Canada's 700MHz auction
Facebook to trial PayPal-style mobile payment system
Lenovo Sells More Smartphones Than PCs and Other News You Need to Know
Plants vs. Zombies 2 launches worldwide on iOS, offers true free-to-play gaming
Stripe Now Open For Business In UK, Other Countries And Currencies Coming Soon
Card payment processor Stripe is now available in its first European country, the U.K. British businesses can now add card processing to their websites and accept payments in GBP, EUR and USD. After expanding its service to Canada last year, more international locations should come soon.
Stripe isn’t partnering with any local player in the payment processing space and will have to compete with established companies, such as WorldPay or SecureTrading.
“There was a significant amount of work required to build the right relationships on the banking side and make the product work as seamlessly in the U.K. as it does in the U.S.,” Stripe U.K. director Andy Young told me. “We could have rushed out a hacky solution by partnering with existing payments companies in the U.K., but the downside is that this ends up with a much lower-quality product,” he continued. Stripe now has an office in London with four employees and is looking to double or triple this number by the end of the year.
Pricing in the U.K. is 2.4% + £0.20/€0.24/$0.30 per transaction + VAT. It is slighly cheaper than the U.S. pricing (2.9% + $0.30). European businesses will have to collect VAT on every transaction just like they would do using other payment processors. For now, only U.K. users can start charging in USD, GBP and EUR.
“For example, an ecommerce store in London can show prices in GBP for customers in the UK, EUR for customers in France, and USD for customers in the US,” Young said. It remains to be confirmed whether existing U.S. customers will soon be able to take advantage of this feature as well.
Accepting payments in other currencies was one of the most requested features. Most European banks charge a steep fee when you pay with your card in dollars. It hurt the bottom line for online shops who sell digital goods. “In the future we’ll be expanding with more currencies for users worldwide,” Young said.
Long-time partners Shopify, Bigcommerce, Squarespace, BigCartel and Wave updated their Stripe features for the new U.K. version of Stripe. For example, British users can now set up an online shop in Shopify or Squarespace from the U.K. and accept payments in GBP, EUR or USD. In addition to its existing partners, the company partnered with Kashflow and FreeAgent.
International expansions are a big part of Stripe’s current strategy. Yet, it’s a long and complicated process. “A substantial proportion of the work required to build Stripe in the
U.S. has been repeated for the U.K.,” Young said. Financial regulatory systems are very different around the world and Stripe wants to provide the same product everywhere — the company needs to accept all the various payment methods, provide the same fee structure and stay competitive with local players.
When asked when Stripe users should expect other international expansions, Young was surprisingly transparent about the company’s plans. “We’re working on quickly expanding to other countries within Europe and Australia, but we don’t have a timeline on our launches there just yet”, he said. “We’re already available in beta in Ireland, France and the Netherlands.”
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/pTqBiRPI8mE/
5 Million Downloads And 1 Billion Games Later, Dots Drops On Android And Kindle Fire
Dots is to the smartphone what Snake was to Nokia feature phones 10 years ago. The game is simple, addictive, and as of today, available on Android.
The betaworks-backed mobile game has made quite the splash in the past three and a half months, raking up over 5 million downloads and almost 1 billion games played since launch. The Dots game even climbed to the top of the App Store charts in over 15 countries.
According to Paul Murphy, SVP of product at betaworks and Dots co-founder, the team spent more time building this Android version so that, with future updates, both the iOS and Android versions could be on the same pace. Dots will be available to Android users as well as Kindle Fire users.
And if that weren’t enough, there’s a new game mode available within the app that takes the second clock out of the equation. Rather than fight for the highest possible score achievable in 60 seconds, “Moves” has no time limit and instead offers 30 moves. The idea is to make the best moves for the highest score, without worrying about rushing.
Sounds like a great way to practice for multiplayer Dots, which was made available in a recent iOS update. Dots also hopped on the iPad not too long ago, so it’s good news that Android fans are going to be able to get in on the action.
Past that, Dots has brought 10 new languages to the platform including German, Spanish, French, Chinese, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian and Arabic.
The Dots team, which has grown a bit with the addition of some new game developers, are keeping their heads down and focusing on new game modes. They have set up a satellite office in the Maldives, and as Murphy vaguely notes, they’ve made “billions of dollars” so far.
[Disclosure: AOL Ventures invested in betaworks, the company that made Dots. AOL Ventures is owned by AOL, who also owns TechCrunch.]
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/-8FG1wyjyyQ/
Philips wins award for as yet unannounced 65-inch 4K TV
Verizon claims its LG G2 variant comes with exclusive wireless charging
Windows 8.1 to ship with Skype pre-installed
BBC launches CBeebies Playtime app for iOS, Android and Kindle Fire (video)
PirateBrowser: el navegador anti-censura
Cortesía de la gente de The Pirate Bay:
- PirateBrowser = Tor + Firefox + FoxyProxy + configurado
Se puede descargar directamente desde su página oficial o a través de este enlace magnet o fichero torrent. De momento solo Windows.
La idea es que con diversos complementos y utilizando la red Tor este Firefox tuneado y preconfigurado puede navegar con mayor privacidad que un navegador estándar tal como viene de serie, evitando al mismo tiempo la censura que hay en algunos países.
¡Ojo! Eso no quiere decir que sea completamente anónimo ni seguro, así que mejor leerse bien las instrucciones y el FAQ antes de meter la gamba haciendo el ganso.
Hala, a navegar y no hacer cosas malas niños.
(Vía Geeks Are Sexy.)
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/internet/piratebrowser-navegador-anti-censura.html
Blue Apron Cooks Up $5 Million Series B Led By Bessemer, Plans Expansion To West Coast
Blue Apron, a service that delivers all the ingredients you need to cook a beautiful, healthy meal, has today closeda $5 million Series B round of funding led by Bessemer Venture Partners, with participation by First Round and others.
With the funding, Blue Apron plans to expand to the West Coast, offering service to ten new states such as California, Oregon, Washington, Idaho, Nevada, and various select markets in Utah, Arizona, Colorado, Wyoming and New Mexico.
According to the press release, the expansion will allow Blue Apron to offer service to 80 percent of the nation, which is pretty impressive considering the company was founded in New York just a year ago. And momentum has been great. The company now delivers over 100,000 meals per month.
I asked Matt Salzberg, CEO and co-founder, how he felt about up-and-coming competition from similar services. After all, Plated just launched out of TechStars in New York with a similar model, while HealthyOut (a service that offers healthy pre-planned restaurant delivery) launched in May on our Disrupt NY stage.
“As the market-leader, our biggest competition is the status quo: consumers who still get their food from grocery stores or as take-out,” said Salzberg. “Blue Apron is simply a better way to eat. The market is absolutely gigantic, and our focus is on continuing to deliver the best recipes, and freshest food at lower-than-grocery store prices.”
According to Salzberg, the company makes “a healthy margin” on each meal delivered, with the price sitting at $9.99 per person, per meal. He says this is possible because, in hiring, the team recruited a special group of “food sourcing experts” who combine choosing high quality foods and produce for customers with massive purchasing power. Remember, 100,000 meals per month.
We reviewed Blue Apron not that long ago, and found it to be an educational, fun, and convenient experience. However, while $9.99 may offer a healthy margin to Blue Apron, it’s almost impossible to use the service as a money-saver unless you eat dinner only or you eat out almost exclusively.
The new $5 million round is an addition to a $3 million Series A, bringing the company’s total funding to $8 million.
To learn more about Blue Apron, check out the company’s CrunchBase or website.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/LFDMVfVXpf4/
BT Sports now available on Virgin TV: free for some, £15 per month for others
Promo material suggests Sony Honami smartphone may shoot 4K video
El teorema de los números primos explicado en vídeo
He aquí un estupendo vídeo de James Grime en Numberphile que explica de forma bastante sencilla el Teorema de los números primos , que es una de las cuestiones más básicas e importantes relacionadas con estos curiosos números.
Los primeros minutos están dedicados a explicar cuestiones poco técnicas –incluso qué significan algunos de los símbolos de las fórmulas– y luego ya entra en materia. Puede resultar bastante interesante para clarificar algunos conceptos y apreciarlos en un formato sencillo y con ejemplos fáciles de entender.
El teorema de los números primos está relacionado con la distribución de los números primos entre los números naturales y por tanto con la proporción entre unos y otros. Desde hace siglos se sabe que la fórmula π(x) = x/log(x) da un valor aproximado.
Debido a las características de la función log(x), resulta que ese valor crece y crece pero nunca llega a ser infinito. Por ejemplo para mil millones (1.000.000.000) el logaritmo de x en base e resulta ser 20,7; algo menos de 21. Según el teorema ese valor divide al total de números, por tanto equivale a la proporción entre números compuestos y números primos.
En la práctica eso significa que hacia el número 1.000.000.000 habrá de promedio unos 21 números de distancia entre un primo y el siguiente –aunque no sepamos exactamente cuáles son ni dónde están a menos que los revisemos todos. Esto viene a significar que aproximadamente el 4 o 5% de los números menores que 1.000.000.000 serán primos y el resto compuestos.
Es interesante además que estos valores sean válidos como promedios teniendo en cuenta todos los números naturales hasta el que se calcula. Recordemos los famosos primos gemelos que aparecen por todos lados y cuya distancia es 2. O, al revés: aunque la distancia promedio entre primos hasta 1.000.000.000 es 21 resulta que a partir del número 31398 y hasta el 31468 hay 71 números compuestos en perfecta sucesión. Otra de esas rarezas mágicas de los números primos; quizá por eso resultan tan curiosos y apasionantes.
- Una criba de eratóstenes animada, bonita visualización
- Factorizando números visualmente, delicioso también
- Números primos visualizados como una animación en espiral
- El patrón de los números primos, ¡ah!
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/teorema-numeros-primos.html
Microsoft reportedly funding Blake's 7 remake for Xbox Live TV content push
Audi teases 700HP hybrid Quattro Sport e-Tron Concept, A8 Matrix LED lighting
Researchers develop energy saving smart window that filters out heat and / or light
20 documentales del siglo XXI que hay que ver (para ir empezando)
Un fotograma de Marwencol
En Filmin proponen esta lista de Los 20 documentales más esenciales del S.XXI (hasta ahora, obviamente), muy útil de cara a las tardes de asueto veraniegas:
- Spellbound (2002) [en Filmin], sobre los enormemente populares concursos de deletreo en los Estados Unidos.
- Fahrenheit 9/11 (2004) [en Filmin], el documental de Michael Moore sobre los ataques del 11 de septiembre de 2001 contra los Estados Unidos y sus consecuencias.
- Exit Through the Gift Shop (2010) [en Filmin], un documental de Banksy sobre el arte moderno; reseñado en Microsiervos.
- Bus 174 (2002), sobre un atraco a un autobús en Rio de Janeiro que acabó convertido en una situación con rehenes.
- Grizzly Man (2005), acerca de la vida y muerte de Timothy Treadwell, un ecologista que estudiaba los osos del parque nacional y reserva Katmai, en Alaska.
- Marwencol (2010), acerca de cómo el autor intenta recuperarse de las heridas sufridas en un ataque callejero creando una ciudad en miniatura a través de la que expresarse.
- Of Time and the City (2008) [en Filmin], sobre la juventud del autor en el Liverpool de los 50 y los 60.
- El viaje del emperador (2005), sobre los viajes anuales de los pingüinos emperador de la Antártida.
- Taxi to the Dark Side (2007), sobre el asesinato de un taxista afgano a manos de soldados estadounidenses mientras estaba retenido en detención extrajudicial en la Base Aérea de Bagram.
- Armadillo (2010), sobre los seis meses de servicio de un destacamento del ejército danés en Afganistán.
- Inside Job (2010), sobre la crisis financiera.
- Man on Wire (2008) [en Filmin ], sobre el paseo que el funambulista Philippe Petit realizó en 1974 entre la Torres gemelas de Nueva York; tiene reseña en Microsiervos.
- Food Inc. (2008), sobre la industria alimentaria estadounidense.
- Una verdad incómoda (2006), el famoso documental presentado por Al Gore sobre los efectos del calentamiento global; reseña en Microsiervos.
- Super Size Me (2004) [en Filmin], acerca de lo que pasa cuando decides comer sólo comida del McDonalds durante un mes.
- Catfish (2010) [en Filmin], sobre un tipo normal y corriente que conoce a alguien a través de Facebook y establece una relación. Reseñado en su momento por Alvy.
- The Fog of War (2003), sobre la vida y época del que fuera Secretario de Defensa de los Estados Unidos Robert McNamara.
- Nostalgia de la luz (2010), «un film sobre la distancia entre el cielo y la tierra, entre la luz del cosmos y los seres humanos y las misteriosas idas y vueltas que se crean entre ellos»
- Metallica: Some Kind of Monster (2004), sobre la banda del mismo nombre.
- Tarnation (2003), que documenta la relación del autor con su madre, aquejada de una enfermedad mental.
Los que están disponibles en Filmin los podéis ver en línea, los otros, pues no creo que os cueste mucho encontrarlos.
(Vía Crea y aprende con Laura, donde hay otras listas con más documentales por si esta se te hace poco).
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/peliculas-tv/20-documentales-siglo-xxi-que-hay-que-ver-para-ir-empezando.html