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Monday, 17 June 2013

Glasses-Free 3D and Smell-o-Vision: Movies of the Future from 1935

Parrot announces availability for AR.Drone 2.0 add-ons, offers software upgrades



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7 Gadgets for the Ultimate Connected Living Room



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Airbus A350 cockpit tour with test pilot Jean-Michel Roy (video)



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Submissions for Expand's Insert Coin: New Challengers competition now open!



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Digg's RSS reader begins rolling out next week.

Digg's Google Reader replacement beta access opens on June 26th, friends and family on the 19th



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La NASA anuncia la selección de ocho nuevos candidatos a astronauta

Tras un proceso de selección que ha durado un año y medio la NASA ha anunciado sus candidatos a astronauta de 2013, escogidos de entre más de 6.100 personas que se presentaron.


Según se puede leer en NASA Selects 2013 Astronaut Candidate Class los miembros de Grupo 21, todavía por bautizar, son:



  • Josh A. Cassada, 39, doctor en física. Ex aviador naval y en la actualidad director de tecnología de Quantum Opus.

  • Victor J. Glover, 37, piloto de F-18 y capitán de corbeta de la Marina de los Estados Unidos; graduado de las Universidad Politécnica Estatal de California, de la Universidad del Aire de la Fuerza Aérea de los Estados Unidos y de la Escuela Naval de Postgraduados de la Armada de los Estados Unidos.

  • Tyler N. Hague (Nick), 37, teniente coronel de la Fuerza Aérea de los Estados Unidos, y graduado de la Academia de las Fuerzas Aéreas de los Estados Unidos,del M.I.T., y de la Escuela de Pilotos de Prueba de la Fuerza Aérea de los Estados Unidos.

  • Christina M. Hammock, 34. Graduada en la Universidad Estatal de Carolina del Norte, hasta ahora era la jefa de la estación en la Samoa Americana de la Administración Nacional Oceánica y Atmosférica.

  • Nicole Aunapu Mann, 35, mayor de los Marines, piloto de F/A 18 y graduada de la Academia Naval de los Estados Unidos, de la Universidad de Stanford, y de la Escuela Naval de Pilotos de Prueba de los Estados Unidos.

  • Anne C. McClain, 34, mayor del Ejército de los Estados Unidos, piloto de helicópteros OH-58, y graduada de la Academia Militar de los Estados Unidos en West Point, de las universidades de Bath y Bristol en el Reino Unido, y de la Escuela Naval de Pilotos de Prueba de los Estados Unidos.

  • Jessica U. Meir, 35, bióloga por la Universidad Brown, doctora en biología marina por la Institución Scripps de Oceanografía, y poseedora de un diploma avanzado de la Universidad Espacial Internacional.

  • Andrew R. Morgan, 37, médico y mayor del Ejército de los Estados Unidos.


Los ocho comenzarán su formación a partir de agosto en el Centro Espacial Johnson, con el objetivo de prepararse para misiones en órbita baja terrestre, a un asteroide, o a Marte; también tendrán que irse abriendo unas cuentas en Twitter.


Quizás sea una coincidencia, o no, pero no deja de ser curioso que este grupo, anunciado justo un día después del 50º aniversario del lanzamiento de Valentina Tereshkova al espacio, esté formado por igual número de hombres que de mujeres, algo que es la primera vez que sucede en la historia de los grupos de astronautas de la NASA.


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El sistema digestivo bovino en versión máquina de Rube Goldberg


Es muy raro, pero mola. Vía Notcot.





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What iOS 7 Looks Like on Your iPad

IRL: Mophie Juice Pack Plus for iPhone 5 and testing Solavei's MVNO



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Samsung Plans Faster Galaxy S4, but It's Not Quite LTE-Advanced



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Future Ford cars to balance MyFord Touch with old-fashioned buttons



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Sunrise Update Brings Foursquare, Crunchbase, And Google Maps Integration To The Already-Smart Calendar

Screen Shot 2013-06-17 at 11.07.26 AM

Sunrise, the Google-friendly calendar app that focuses on design, may have some competition coming from iOS 7, but even with the added pressure, the Sunrise team is clearly making strides.


Today, Sunrise was updated in the App Store to add support for foursquare check-ins, Crunchbase and Google Maps, along with some design tweaks.


The biggest part of the update comes via foursquare. Users now have the ability to see their past foursquare checkins direct from the app, complete with mapping support. As the folks over at Sunrise know, the more information you can source from a single app, the better.


Foursquare integration makes sense, considering that the Sunrise team is made up of ex-foursquare engineers and designers. In fact, it’s a wonder why it took so long to bake in the location-based social network in the first place.


Foursquare integration transforms the calendar into a log of where you’ve been just as much as a plan for where you’ll go.


Speaking of where you’ll go, Sunrise also added Google Maps integration to the app instead of Apple Maps, which should make many a weary traveler feel just slightly better on their way to someplace new.


But the update isn’t just about where you’re going, but how awesome you are at life when you get there. That said, Sunrise has baked in support for Crunchbase, a database of people, companies, and investors that is a part of the TechCrunch network. Crunchbase support will now automatically pull in extra data about companies and people you’re meeting with based on the domain of their email address.


In terms of design tweaks, Sunrise has switched up multi-day events to show their duration on the main view, with a countdown for the duration left of the multi-day event. Moreover, the app now offers cilckable links for all phone numbers, websites and addresses.


Sunrise v 1.4 is available now in the App Store for free.








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Here's a Look at One of the iPhone's New Game Controllers

XCOM: Enemy Unknown invades iOS devices on June 20th



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Disconnect, An Ex-Googler's Social Enterprise/Privacy Startup, Raises $3.5M, Extends To More Browsers

disconnect logo

As we continue to see more details brought to light in how the government requests and uses information about what we do on the web and on our mobile devices, an ex-Googler and a consumer rights attorney who have dedicated themselves to helping users remain private have raised some funding to do this better and in more places.


Disconnect, the startup behind the Disconnect.me extensions for Chrome, Firefox and Safari browsers, which lets users of Facebook, Google and Twitter keep themselves from being tracked by third party sites, and the Disconnect 2 app that covers some has raised a $3.5 million Series A round.


At the same time, as a measure of dedication to its principle of being positioned not for profit but for social good, Disconnect has been designated as a B Corporation, a semi-charitable certification. With the tax breaks and other help that this offers, it will let Disconnect dedicate time to raising awareness and campaigning as well as to creating for-profit products.


“As a B Corporation, we’re able to spend more time than a traditional company on activities such as consumer education, petition drives, and close collaboration with non-profits,” Gus Warren, a former Venture Partner at FirstMark Capital who is part of Disconnect’s executive team, noted in a statement. “Disconnect is committed to benefiting not just shareholders but all stakeholders, including the public.” Warren will run the company’s New York office.


This most recent round of funding was led by FirstMark Capital, and comes on the back of a $600,000 seed round announced in March 2012. That round was led by Highland Capital Partners with participation from Charles River Ventures, and angels including David Cancel, Mark Jacobstein, Ramesh Haridas, Vikas Taneja, Chris Hobbs, and Andy Toebben.


Founders Brian Kennish, formerly an engineer at Google who left to work on this full-time, and Casey Oppenheim, a consumer rights attorney, say the startup will be using the funding first of all to help with the launch of Disconnect 2 for Safari and Opera browsers.


Disconnect 2, launched in April 2013 as a Chrome and Firefox extension, blocks some 2,000 third-party websites that track you across the web, vastly expanding the power of the service that initially focused on a handful of portals Disconnect.me first kicked off when Kennish was still at Google and created the Chrome extension for Facebook specifically, in October 2010.


In addition to helping block some 2,000 third-party sites that track users’ browsing histories, the Disconnect 2 extension also helps filter out malware and encrypts data that you share on sites “to prevent wireless eavesdropping.” The company also promises that by cutting down on a lot of the tracking noise, users are actually able to see faster-loading pages and use 17% less bandwidth on average.


“Increasingly, people want to know who’s tracking them online and want to have a say about what information is being collected about them,” Oppenheim noted in a statement. “Our software is designed to put users back in control so they can decide how their personal data is used,” adds Kennish.


We’ve reached out to Kennish and Oppenheim with more questions and will update this post when we hear back.








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A Motorcyclist's Dream: Google Glass in Helmet Form



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Slickdeals' best in tech for June 17th: Sony PlayStation Vita and 50-inch Sharp AQUOS HDTV



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The Massive Facial Recognition Database That's Hiding in Plain Sight

Tianhe-2 supercomputer claims the lead in Top 500 list, thanks its 3.1 million processor cores



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Skype video messaging officially launches on Windows, Mac, iOS, Android -- but not Windows Phone



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Ford deploys robot drivers to test vehicle durability (video)



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UK reportedly set up fake internet cafes, hacked diplomats' BlackBerrys during 2009 G20 summit



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TechCrunch: Instagram getting Vine-like video at Facebook's June 20th event



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Apple Details What the NSA Took--And How Much of It

Researcher Says Lego Minifigs Aren't as Happy as 25 Years Ago

Por esta vez pondremos un vídeo de gatos


Este gato robot de cuatro patas,


comparte virtudes con el modelo biológico: es pequeño, ligero y muy veloz [excepto que no sabe caer de pie]. A largo plazo este tipo de máquinas, aún en desarrollo, podrán utilizarse en misiones de búsqueda y de rescate o para explorar.

A muy largo plazo Instagram estará lleno de ellos.


Vía Engadget.


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HTC Desire 200 surfaces in Vietnam with 3.5-inch display and Android 4.0



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¿Cómo se pesa un astronauta en el espacio?

Pesando una astronauta

F=ma. Measuring body mass in space: hang on tight, release a known spring force, measure acceleration, calculate mass.


Esta de aquí arriba es Karen N. Nyberg pesándose a bordo de la Estación Espacial Internacional.


Claro que pesándose puede ser un término no del todo adecuado, ya que a fin de cuentas en la EEI están en caída libre y ni la Estación ni nada de lo que contiene tienen peso en esas condiciones.


Pero lo que sí conservan es la masa, y el cacharro al que está agarrado @AstroKarenN se basa en eso para calcular su peso, el SLAMMD.


El Space Linear Acceleration Mass Measurement Device , algo así como Dispositivo Espacial Para Medir la Masa Mediante Aceleración (en inglés el nombre es más divertido, ya que suena muy parecido a golpeado) consiste básicamente en un brazo mecánico que tiene un par de muelles que ejercen una fuerza conocida, 23 newtons para ser concretos, y unos sensores ópticos para medir la aceleración con la que se mueve el astronauta que lo está usando:



Así que gracias a la segunda ley de Newton, que dice que F = m×a, es decir, que la fuerza es igual a la masa por la aceleración, se puede averiguar la masa ya que los dos otros términos son conocidos, así que m = F/a.


El SLAMMD es capaz de medir masas de entre 43 y 108 kilos con una precisión de aproximadamente 250 gramos, aunque dado que la postura del astronauta influye en la aceleración –un poco como cuando un patinador abre o cierra los brazos para cambiar su velocidad de giro- la medición se repite 3 ó 5 veces para asegurarse de que se obtiene un valor consistente.



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Netflix signs up Dreamworks for multiple new original TV series, promises over 300 hours of programming



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¿Cuánto costaría almacenar todas las llamadas de voz?

Brewster Kahle de Archive.org —y otros saraos— ha calculado cuánto costaría —y cuánto ocuparía— almacenar todas las llamadas de voz hechas durante un año en todo EE UU, unos 315 millones de personas.


Y según explica en Cost to Store All US Phonecalls Made in a Year in Cloud Storage so it could be Datamined no parece ser una tarea demasiado costosa en ninguno de los dos sentidos,


Costaría unos 27 millones de dólares más unos 2 millones en electricidad para un centro de datos de 500 m2 en el que almacenar y procesar todas las llamadas telefónicas de EE UU durante un año, que suman unos 272 petabytes (285.212.672 gigantes). Al parecer la NSA se está gastando 1.700 millones de dólares en un centro de datos de 10.000 metros cuadrados así que iría sobrada para esto y más.

Los números se pueden ver en la hoja de cálculo Cost to Store All US Phonecalls Made in a Year so it Could be Datamined.


Aunque el verdadero dolor de cabeza de todo esto —y el auténtico coste— probablemente esté en procesar toda esa información y sacar algo de provecho de ella.


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Sobre el futuro de las salas de cine: Spielberg y Lucas lo tienen claro

Cinebox-1


Leo hoy que el grupo Ábaco Cibebox cierra . Al parecer en el punto álgido de su negocio llegó a tener 42 multisalas en todo el país, pero desde 2007 «acarreaba un concurso de acreedores» y ya había cerrado 14 y 112 salas. Si las salas actuales cierran completamente serán 19 cines y 250 pantallas menos.


Esto me recordó que parislemon apuntó a un enlace muy interesante en Variety con declaraciones de George Lucas y Steven Spielberg: Studios Will Implode: Video On Demand is the Future .


Steven Spielberg: En algún momento todo esto se va a derretir. Habrá una implosión en la que tres, cuatro o seis películas de tipo mega-hit con superpresupuestos se la pegarán en todos los morros y eso va a hacer que cambie de nuevo el paradigma del cine.



George Lucas: Acabaremos con menos salas de cine; cines más grandes con un montón de cosas bonitas y entretenidas. Pero las entradas costarán 50, tal vez 100 o 150 dólares: lo mismo que hoy en día cuesta un espectáculo de Broadway, o ir a ver un partido de fútbol. Será algo caro (…) Las películas puede que estén en cartel un año, igual que las producciones de Broadway. A eso lo llamarán el «negocio del cine».

A todo esto lo llaman la migración de las salas de cine al vídeo bajo demanda: un movimiento de gente de un entorno para muchos caro y hostil a otro de cada vez mayor calidad, donde ver lo que tú quieras cuando tú quieras a un precio que ni siquiera se puede comprar – por no hablar del de las palomitas.


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via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/peliculas-tv/futuro-salas-de-cine.html