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Sunday, 10 March 2013
The Weekly Roundup for 03.04.2013
Iran blocks VPN access to global web, cracks down on 'illegal' filter workaround
New Horizons: lenta pero segura transmitiendo datos
La sonda New Horizons producirá más de 140 gigas de datos en los aproximadamente seis meses que pasará en órbita alrededor de Plutón en 2015 una vez que llegue allí, aunque necesitará más de un año para enviarlos a la Tierra comprimidos sin pérdida. Es una velocidad equivalente a la de un módem de 14K, pero 5.000 millones de kilómetros de distancia y un emisor de 15 watios no dan para más. [Fuente: La misma @NewHorizons2015.]
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/new-horizons-lenta-pero-segura-transmitiendo-datos.html
Switched On: Tablets offer a new choice for voice
El Grasshopper de SpaceX «salta» 80 metros
Además de la primera cápsula de carga desarrollada por una empresa privada que lleva suministros a la Estación Espacial Internacional SpaceX intenta también desarrollar una versión reutilizable de sus lanzadores, para lo que está probando las tecnologías en el Grasshopper (saltamontes).
Se trata de un vehículo de despegue y aterrizaje vertical que ya ha hecho varios saltos en ocasiones anteriores, en concreto de 2,5, 5,4, y 40 metros.
Si SpaceX se sale con la suya incorporará las tecnologías necesarias a la primera y segunda etapas del Falcon 9, que es el cohete con el que lanzan la Dragon, y del Falcon Heavy, todavía en desarrollo.
Aunque esto añade complejidad al cohete a la larga supondría un ahorro porque ambas etapas no se perderían en cada lanzamiento, y de hecho el objetivo de SpaceX es que vuelvan solas a la plataforma de lanzamiento y que estén en condiciones de ser reutilizadas en menos de 12 horas.
(Vía NBC News).
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/el-grasshopper-de-spacex-salta-80-metros.html
Cómo reentrar del espacio a la Tierra con un avión a radiocontrol pilotado en FPV (visión en primera persona)
El objetivo de este experimento era subir con un globo hasta el espacio y de vuelta a tierra un pequeño avión a radiocontrol enlazado con un sistema FPV (visión en primera persona).
Estos sistemas de videorealismo en pilotaje básicamente consisten en un avión a radiocontrol convencional equipado con una cámara y una señal de vídeo que se recibe a través de un monitor o unas gafas. El piloto está cómodamente sentado en tierra, controlando con los mandos todo lo que sucede, pilotando de hecho en tiempo real. En este caso se utilizó un cámara GoPro 2 y una antena de alta ganancia para que la señal se pudiera transmitir a gran distancia.
Según cuenta su creador, incluso a 30.000 metros de altura el feed de vídeo funcionaba a la perfección (aunque no es el mismo que el de las imágenes, que están grabadas con una GoPro 2). Poco después la señal se pierde (aunque la cámara sigue grabando). En el minuto 02:00 puede oírse (¡y verse!) la explosión del globo a 33 km de altura. La situación se complica porque habría habido que soltar antes el avión, que ahora puede quedar enredado. Finalmente cuatro minutos después vuelve la señal de vídeo y se libera el avión [02:50].
El descenso es complicado, con unas imágenes que se mueven demasiado: finalmente la posición del Sol sirve de ayuda y el piloto calcula gracias al GPS que el avión está a unos 25-30 kilómetros de donde debería estar. Tras un planeo entre las nubes consigue visualizar unas casas, una carretera y hacerlo aterrizar malamente cerca de allí para poder recuperarlo posteriormente.
Lo interesante es que la parte final fue de vuelo controlado, algo que normalmente no sucede con los experimentos de este tipo en globos que simplemente suben, explotan y dejan caer la carga y las cámaras. Hay más detalles en FPV to Space and Back , en el interesante blog RCExplorer.
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/aerotrastorno/reetrada-espacio-avion-radiocontrol-fpv.html
BlackBerry Q10 prototype caught in the wild with a rubberized back
TI shows off LaunchPad-based prototype mouse, hints at a big followup
Gigabot is a huge consumer 3D printer awaiting your Kickstarter dollars (video)
GE's Barista Bots are exactly what SXSW needs: coffee printing robotic arms
IRL: Scanner Pro, Mophie Juice Pack Helium and the Native Union Pop Phone
Marvel Digital Comics Get Intelligent Audio Tracks
Necomimi cat ears' creators branch out into brain-controlled headphones (video)
Tesla gives Uber a Model S boost at SXSW, so come on and take a free ride
Bang With Friends Meme Makes An Appearance At SXXXSW
The one night stand is proof that human beings, despite our fancy computational glasses and smart fridges and our affinity for “higher learning,” are still animals. And where else to live like an animal but the Wild Wild West of Austin, TX, host to yet another very sexy SXSW conference?
Luckily for SXSW attendees, Bang With Friends is bringing a new product to SXSW, called (you guessed it) Bang With SXSW. A quick trip to www.sxsw.bangwithfriends.com lands you back at BWF, and after connecting you’ll see available SXSWers who’ve registered with the service, along with your usual Facebook friends.
Bang With Friends started out as a pretty controversial Facebook app that scanned your friends and matched people up who were DTF for the night. Since, the app has actually seen some competition and become a meme of its own, spurring awesome landing pages like “Bang With Nobody,” catered specifically to Google+ users.
Even better, Bang With Professionals scours your LinkedIn connections to find the sauciest secretary-turned-sexcratary-type scenario you can imagine.
Meanwhile, the concept itself has seemingly caught fire. TrintMe is connecting people in a similar way, but promises that it’s not all about the one night stand, but rather about hanging out with new people. In Europe, Would Love 2 is keeping things spicy as well.
SXSW is one of the more party-friendly tech events of the year, and it wouldn’t surprise me if tech industry people ended up having more babies during the Holidays, exactly nine months after the conference.
Sex and awesome new startups converge so nicely at SXSW, in fact, that Bang With Friends couldn’t resist getting in on that. Attendees will notice limited edition Bang With Friends condoms and T-Shirts floating around the showroom floor.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/6NhfouIcqFE/
Is This the $33 Way to Add 3D to Your iPhone?
Roli's Seaboard GRAND Is New Take on the Piano
Donkey Kong inverso
Pauline rescata a Mario en esta versión hackeada del que probablemente es «uno de los videojuegos clásicos más difíciles de dominar. Al parecer la hija de tres años de Mike Mika le preguntó si podría jugar con «la princesa» de protagonista; el buen padre pasó una noche modificando el código original en el simulador de NES para darle el gusto.
via Microsiervos http://www.microsiervos.com/archivo/juegos-y-diversion/donkey-kong-inverso.html
Inhabitat's Week in Green: algae-powered building, 3D-printing vending machine and the Toyota i-Road concept
Hoping Not To Be Crowded Out At SXSW, Swarmly Brings Its ‘Waze For People' To Android
It’s debatable whether or not SXSW is still a good place to launch your new hot SoLoMo app, not least because you’ll likely get crowded out by all the other hopefuls, but that isn’t stopping Swarmly from giving it a shot. The app, which quietly debuted on iOS last September, focuses on mainly anonymous, aggregate location data to create something akin to Waze’s crowdsourced traffic data but for people. Today, an updated Swarmly lands on Android just in time to help SXSW attendees find where the action’s at.
Rather than simply enabling users to find what venues are nearby, as many check-in and local review apps do, Swarmly is much more about the here and now. Instead of checking-in, thus contributing to a database of historical location data, users toggle the ‘pollinate’ functionality so that their whereabouts begins contributing to any nearby ‘swarms’, which are tied to specific locations in Swarmly’s ever-expanding database. Those swarms then appear on a map, giving a quick real-time overview of which areas, events, bars, restaurants, and venues etc. are currently being populated.
“We were always frustrated that whenever it came to location there was always a million ways to find out what’s nearby, but nothing to tell you what’s good nearby, right now”, Swarmly co-founder Marco De Nichilo told me last year.
In addition, users can tag swarms to add more social data to locations, a simple form of curation. And in fact, the Android version of Swarmly introduces some gamification to encourage users to do so. “We’ve added a fun, simple scoring system for people to competitively tag swarms and gain points for reporting the buzz in their city to be the king or queen bee,” says De Nichilo.
The startup is also experimenting with making location-sharing even more real-time by enabling what it’s calling live sharing. Instead of only contributing to nearby swarms as users ‘jump’ location, they can share their location, semi-anonymously, live.
With this feature enabled, a user’s avatar moves across a map in real-time (aside from a small photo, no other explicitly identifiable information is displayed). The idea is to make it possible to follow friends as they move from one swarm to another. “Like a massive multi-player google latitude that highlights the currently popular places around you in real time as it happens”, explains De Nichilo.
However, as I noted when the iOS version of Swarmly debuted, the aggregate nature of the app’s utility requires that it achieve a boat load of network effects, something that the startup will be hoping SXSW can, at least temporarily, help with.
via TechCrunch » Startups http://feedproxy.google.com/~r/techcrunch/startups/~3/i_SLPtpp7Uw/